Ga direct naar de content
Gemeente Capelle aan den IJssel

Medewerker(s) handhaving

Solliciteer uiterlijk woensdag 4 oktober
plaatsCapelle aan den IJssellooptijd36 uursalaris3.612 onderwijsMBO vervaldatumEindigt vandaag
Medewerker Handhaving voor een veilig en bewaakt Capelle, daar ben jij van.

Tot € 3.612, - bruto per maand
36 uur per week
Arbeidsovereenkomst voor 1 jaar (met uitzicht op een vast contract)
Erwin Verkijk, Teamleider Handhaving, T 06 20 01 14 83.

Jouw rol

Voor de unit Vergunning, Toezicht en Handhaving (VTH) binnen de afdeling Stadsbeheer zijn wij opzoek naar een of meerdere medewerker(s) Handhaving. De afdeling Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het technische en maatschappelijke beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Enthousiaste en betrokken medewerkers bepalen de kwaliteit van de openbare ruimte en betrekken daarbij actief de Capelse bewoners. De afdeling Stadsbeheer bestaat uit een staf en drie units, de unit Project- en ingenieursbureau, de unit Uitvoering en de unit Vergunning, Toezicht en Handhaving (VTH).

VTH heeft de taak de term 'veilig' inhoud te geven en bestaat uit drie verschillende teams (team bouw- en woningtoezicht, team bijzondere wetten en team handhaving). De inrichting en het niveau van het onderhoud bepaalt de beeldkwaliteit van de openbare ruimte, maar ook het gebruik hiervan door de bewoners. In Capelle aan den IJssel is veel mogelijk, maar niet alles. Om de overlast voor eenieder zoveel mogelijk te beperken en ook de veiligheid te waarborgen, worden er vergunningen en ontheffingen verleend. Hierin kunnen voorschriften worden opgenomen om het gebruik van de publieke ruimte te reguleren.

Je gaat je bezighouden met:
  • Het controleren op de naleving van vergunningvoorschriften en landelijke wet- en regelgeving in de buitenruimte en treedt indien nodig handhavend op
  • Het opstellen van rapportages, processen-verbaal en bestuurlijke maatregelen. Je verricht hierbij administratieve afhandelingen. Daarnaast doorloop je bezwaarprocedures en ondersteund in de voorbereiding bij beroepsprocedures.
  • Het onderzoeken van klachten en werkt hierbij met betrokkenen aan een passende oplossing.
  • Het uitvoeren van preventieve controle in de buitenruimte en zo nodig optreden als verkeersregelaar bij calamiteiten/incidenten.

Dit bieden we je naast salaris

Natuurlijk is salaris belangrijk en bieden wij bij deze functie een brutomaandsalaris van maximaal € 3.612, - (schaal 7) (bij een 36-urige werkweek) Maar daarnaast bieden wij ook:
  • Laptop en telefoon
  • Opbouw van ADV-dagen en de mogelijkheid tot het kopen of verkopen van vrije dagen
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutojaarsalaris;
  • Omgeving waarin je verschillende opleidingen kan volgen, onder andere via het eigen loopbaanontwikkelingcentrum
  • Werken vanuit een modern kantoor met flexibele werkplekken waar er gratis parkeergelegenheid is

Jouw profiel

Wij denken dat jij met de volgende kwaliteiten goed invulling kunt geven aan deze functie.
  • Je beschikt over een werk- en denkniveau op mbo-niveau en je bent in het bezit van het BOA-diploma (HTV-diploma), maar ook heb je de opleiding RTGB (Regeling Toetsing Geweldsbeheersing Buitengewoon opsporingsambtenaar) en EHBO afgerond
  • Je beschikt over kennis en ervaring met het toepassen van de Algemene Wet Bestuursrecht en Strafrecht en je bent in staat zelfstandig te werken, problemen op te lossen, anderen te overtuigen, te confronteren en door te pakken
  • Bij voorkeur ben je opgeleid tot biker en/of toezichthouder DHW en beschik je over goede kennis van en ervaring met het toepassen van wet- en regelgeving BOA-domein 1
  • Tevens moet je beschikken over rijbewijs B. (Het hebben van ervaring met wijkgericht werken en het hebben van een BE-rijbewijs zijn een pré)
  • Je bent omgevings- en klantgericht en bent communicatief sterk en initiatiefrijk
  • Je bent resultaat- en klantgericht, maar ook ben je een teamspeler gericht op samenwerking binnen de unit
  • Je hebt een goede fysieke gesteldheid en staat stevig in je schoenen
  • De werktijden zijn in principe tussen 08:00 en 23:00 uur op maandag tot en met zaterdag volgens een dienstrooster. Daarnaast zijn we op andere tijden inzetbaar als dit nodig is. In de loop van 2023 zal het dienstrooster worden uitgebreid met zondagsdiensten.

Daarom werken voor Capelle aan den IJssel

Capelle aan den IJssel is een gemeente met het mooiste aantal inwoners dat er bestaat. Groot genoeg om te werken met de uitdagingen en complexiteit die bij een grote stad horen. Klein genoeg om op individueel niveau echt verschil te maken. Je bent onderdeel van een gezellige, hechte en slagvaardige organisatie. Leren doen we samen. Met collega's en inwoners. Van én met elkaar. We zijn altijd op zoek naar verbetering, met de middelen en het lef om dingen anders aan te pakken.

Heb je interesse?

Voldoe je niet volledig aan het gestelde profiel, maar ben je wel enthousiast? Ook dan komen we graag met je in contact. Je kunt je inhoudelijke vragen stellen én je sollicitatie richten aan Erwin Verkijk, Teamleider Handhaving, T 06 20 01 14 83.

Heb je vragen die betrekking hebben op de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Chantal Gouwen, te bereiken via T 06 25 38 51 45.

Bekijk ons hier: https://youtu.be/A7heKd_Qovw

Tot slot kunnen er voorafgaand aan een arbeidsvoorwaardengesprek referenties worden ingewonnen.

Als bedrijf of zelfstandige aan de slag voor de gemeente Capelle aan den IJssel? Jij kunt ons bereiken via onze partner YIS: inhuurdesk.YIS@capelleaandenijssel.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Delen:

Reageer vandaag nog!

CV (verplicht)
Motivatiebrief (verplicht)
Ik heb deze vacature gevonden, via: (verplicht)

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met team recruitment van Gemeente Capelle aan den IJssel

Gerelateerde vacatures

Ontvang nieuwe vacatures

Ontvang nieuwe vacatures van Gemeente Capelle aan den IJssel per e-mail